hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مصادیق عدم توجه به جلو در علل شکل گیری تصادفات 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان:

مصادیق عدم توجه به جلو در علل شکل گیری تصادفات 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان  گفت: استفاده از تلفن همراه از علل شایع در هنگام تصادفات است و علل اصلی تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است.

 سرهنگ محمود شهرکی  یکی از عمده‌ترین علل تصادفات در جاده ها را عدم توجه به جلو ناشی از تاخیر در رویت و مشاهده خطر عنوان کرد 
 وی افزود: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری نمایند.
 شهرکی ادامه داد: طی آنالیز و تجزیه و تحلیل تصادفات در سال 1402 عمده‌ترین علت تامه تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو بوده است که عمده‌ترین فاکتور آن نیز استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.
 رئیس پلیس راه استان گلستان بیان داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات و مشاهده و نگاه اجمالی به چند خودروی اطراف خود در حین رانندگی پی می بریم که حتما دو نفر از رانندگان در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند که یا در حال مکالمه، ارسال پیام و یا بررسی فضای مجازی هستند که موجبات بروز تصادفات را فراهم خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد